Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5005440505   Neurociència i Educació Emocional: La màgia de les emocions
2018-2019   Curs semipresencial. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   29/3/2019 - 29/3/2019 (15 hores) de 18:00h a 20:30h
   Associació PrisMa
   Plaça Poeta Marquina, 10 (Girona) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   ST a Girona
  
  
  
Inscripció   09/01/2019 - 18/01/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Les Neurociències aporten en el camp pedagògic coneixements fonamentals sobre les bases neuronals de l'aprenentatge, de la memòria, de les emocions i de moltes altres funcions cerebrals que són, dia a dia, estimulades i enfortides a l'aula.
En aquest curs es comprendrà com aprèn el cervell, ressaltant la importància de l’emoció en el procés d’aprenentatge.
Es facilitaran eines d’aplicació pràctica adaptades a cada etapa educativa.
  
Objectius   1. Neurociència aplicada a l’educació
a. Comprendre les estructures cerebrals implicades en el procés d’aprenentatge.
b. Conèixer els aspectes potenciadors i limitadors del procés d’aprenentatge.
c. Integrar estratègies neuroeducatives dins la pràctica educativa.
2. Docent emocionalment intel·ligent
a. Conèixer el concepte d’educador emocionalment intel·ligent.
b. Ser més conscients de l'impacte de l'aprenentatge per imitació.
c. Adquirir estratègies per a esdevenir uns referents emocionalment sans.

3. Educació Emocional
a. Conèixer les emocions bàsiques.
b. Entendre la seva importància en el procés d’aprenentatge.
c. Conèixer diferents estratègies per a fomentar l'educació emocional en els diferents nivells educatius.

4. Dissenyar propostes d'aula per mitjà del treball de l’educació emocional que ajudi a atendre a la diversitat.
  
Continguts   1. Neurociència aplicada a l’educació
a. Els sistemes cerebrals i el procés d’aprenentatge.
b. Aspectes potenciadors i limitadors del procés d’aprenentatge.
c. Estratègies neuroeducatives per aplicar a les diferents etapes educatives.

2. Docent emocionalment intel·ligent
a. Docent emocionalment intel·ligent.
b. Neurones mirall.
c. Eines de gestió emocional docent.

3. Educació Emocional
a. Emocions bàsiques.
b. Eines d’educació emocional adaptades als diferents nivells educatius.

  
Avaluació   - Realització dels blocs d’aprenentatge i de les activitats que es proposen als diferents apartats del curs de la plataforma telemàtica d’aprenentatge.
- Participació en els fòrums de coneixement, supervisats i dinamitzats per part de la tutora.
-Elaboració i entrega del treball final amb un projecte elaborat amb la metodologia apresa durant el curs.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a la sessió presencial.
- Realització d'un mínim del 80% dels blocs d’aprenentatge i de les activitats autocorrectives de la plataforma telemàtica.
- Participació en els fòrums.
- Lliurament de tasques.
  
Persones  destinatàries   Professorat d’educació infantil, educació primària, educació secundària i cicles formatius.
  
E-mail   sefp_gir.ensenyament@gencat.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   29/01/2019   1800   2030 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent